ورود به سايت


رمز عبور را فراموش کردم ؟
ثبت نام سريع
نام کاربری :
رمز عبور :
تکرار رمز :
موبایل :
ایمیل :
نام اصلی :
کد امنیتی :
 
کد امنیتی
 
بارگزاری مجدد
آخرين ارسالي ها
قیمت یک ماشین صفر با قیمت یک خانه ۴۰ متری برابری میکند تاريخ : چهارشنبه 08 اردیبهشت 1400
با ۲۰۰ میلیون تومان پول چه ماشین هایی می‌توان خرید؟ تاريخ : سه شنبه 07 اردیبهشت 1400
سرنوشت مبهم هزار اتومبیل خارجی مانده در گمرک تاريخ : دوشنبه 06 اردیبهشت 1400
تمایل آمریکا به لغو تحریم های مربوط به صنعت اتومبیل سازی ایران تاريخ : یکشنبه 05 اردیبهشت 1400
۵۰ درصد ماشین ها، بورسی می‌شوند تاريخ : شنبه 04 اردیبهشت 1400
روحانی با قیمت خودرو چه کرد؟ + جدول تاريخ : چهارشنبه 01 اردیبهشت 1400
اعلام زمان قرعه کشی محصولات ایران خودرو تاريخ : یکشنبه 29 فروردین 1400
قیمت محصولات ایران خودرو میخکوب شد تاريخ : شنبه 28 فروردین 1400
شرایط جدید سن فرسودگی اتومبیل مشخص شد + جزئیات تاريخ : پنجشنبه 26 فروردین 1400
افزایش قیمت پراید 111 در بازار تاريخ : چهارشنبه 25 فروردین 1400
سلام دوست من به سايت www.carkala.com خوش آمديد لطفا براي استفاده از تمامي امکانات

دانلود فايل , شرکت در انجمن و گفتگو با ساير اعضا در سايت ثبت نام کنيد




مواردی مربوط به فیلتر هوای خودرو

تاريخ: امروز, : دوشنبه 26 فروردین 1398 نويسنده: http://carkala2.rozblog.com/user-admin

موضوع:



بررسی فیلتر هوا

 

 

غالبا فیلتر های هوا از سلولز ساخته می شوند ( کاغذ ) که با فیبرهای مصنوعی ترکیب شده اند تولید می شوند. این نوع از فیلتر هوا اکسید سیلیسیم و دیگر ذرات آلوده را در خود جذب می نمایند و این ذرات با بافت فیلتر ترکیب می گردند. نوعی فیلتر هوا ذرات آلوده 5 تا 6 میکرونی و بزرگتر را جذب می کند و همچنین قادر می باشد 80 تا 90 درصد ذراتی که کوچک تر از 2 میکرون هستند را جذب خود کند. برخی از بهترین فیلترهای هوا قادر هستند همه ی ذرات 2 میکرونی و بزرگتر و بیشتر ذرات 1 میکرونی را در خود حفظ کنند.

فیلتر هوا باید به اندازه کافی آلودگی ها را جذب نماید. ولی نباید آنقدر مسدود گردد که توان مکش موتور را کم کند. برای محترق شدن یک گالون سوخت در درون موتور ، 10000 الی 12000 گالن هوا از بین فیلتر هوا به واسطه ی موتور مکش می شود !!! این مقدار زیادی هوا می باشد که ذرات فراوان موجود در آن جذب فیلترهوا می گردند ؛ به ویژه اگر ماشین در یک محیط آلوده یا جاده های خاکی حرکت نماید.

چنان چه فیلتر هوا عوض نشود ، تجمع ذرات آلوده موجب مسدود شدن منافذ عبور هوا می گردد و جریان هوای عبوری از فیلتر محدود می شود. راندمان فیلتر هوا با جذب حداکثری ناخالصی ها بیشتر می شود . ولی زمانی که مقدار آلودگی در داخل فیلتر هوا از حد عادی بیشتر شود، عبور هوا از بین آن سخت و سخت تر می شود. در نتیجه موتور جهت دریافت حجم هوای یکسان ، مکش شدید تری انجام می دهد. تاثیر این امر بر واکنش دریچه ی گاز ، عملکرد موتور و مصرف اقتصادی سوخت قابل توجه می باشد ( حجم هوای ورودی افت می کند ). پیامد دیگر انسداد فیلترهوا می تواند بالا رفتن آلاینده منو اکسید کربن و یا عدم تائید ماشین در تست های آلاینده های خروجی از اگزوز باشد.

سازندگان تجهیزات اصلی اتومبیل ، پیشنهاد می کنند که فیلترهای هوای فعلی بعد از پیمودن 30000 تا 60000 مایل عوض شوند. ولی موعد مناسب برای تعویض یک فیلترهوا به وضعیت کارکرد موتور بستگی دارد. روش مناسب ، بازبینی سالیانه فیلتر و تعویض آن در هر 2 سال یک بار یا بعد از پیمودن 24000 مایل ، البته با توجه به نحوه رانندگی می باشد.

 

 

بررسی فیلتر هوا :

برای بررسی فیلترهوا ، درپوش آن را باز نمایید ( که با بست ها یا دیگر اتصالات نگه داشته شده است). فیلترهوا را درآورده و در مقابل تابش نور ( آفتاب ) قرار بدهید. چنان چه فیلتر هوا خیلی تیره و پرتوهای عبوری از آن کم است ، نشانه انسداد بیش از حد فیلتر هوا است و باید فیلتر هوای خودروی خود را عوض کنید.

 

تصویر فیلتر هوای تمیز و آلوده

فیلترهوای سمت راست یک فیلتر هوای کثیف و سمت چپی یک فیلترهوای تمیز است.

 

 

تمیز کردن فیلتر هوا

با ضربه زدن به فیلتر هوا بر روی یک سطح صاف و یا با استفاده از مکنده می توان تا حد کمی عمر آن را بیشتر نمود و با کم کردن رسوبات قسمت های مسدود شده ، تا حدودی منافذ آن قسمت ها را باز کرد. انجام این کارها رسوبات سطحی را رفع می نماید اما برای جدا کردن ذرات آلاینده ای که با بافت فیلتر ترکیب شده اند ، سودی ندارد. هیچ وقت المنت فیلتر کاغذی خشک را مورد شست و شو قرار ندهید ، چرا که این کار موجب خرابی فیلتر هوا می گردد.

 

فیلتر هوا از جنس کتان

نوع دیگری از فیلتر هوا از جنس کتان می باشد که البته در بازار رواج کمتری هم دارد. المنت فیلتر هوای کتانی قابلیت فیلترینگ ( جذب ذرات ) پایین تری نسبت به فیلتر هوای کاغذی دارد.در نتیجه مردم فیلتر هوای کاغذی را به منظور بهبود جریان هوا و افزایش قدرت موتور ترجیح می دهند. ذرات معلق در هوا به این علت که المنت فیلتر هوای کتانی با روکش شفافی از روغن اسپری شده پوشیده شده است، به المنت می چسبند. چنان چه در موتورهایی که به سنسور جریان جرمی هوا مجهز هستند ، مقداری از روغن فیلتر بر روی این سنسور رسوب نماید ، عملکرد درست آن را تحت الشعاع قرار می دهد. روغن سنسور را آلوده می نماید که نتیجه آن گمان غلط سنسور می باشد. در اصل سنسور همواره جریان جرمی کمتر از حد معمول را گزارش می دهد. عواقب این امر بد کار کردن موتور و امکان روشن شدن لامپ اخطار موتور می باشد. المنت فیلتر هوای کتانی قابل شستشو می باشد و باید حتما بعد از شستشو روغن کاری گردد. اگر موتور اتومبیل شما دارای سنسور جریان جرمی هوا می باشد ، باید در زمان روغن کاری المنت ها در مصرف روغن بسیار توجه نمایید.

 

 

عمر مفید فیلتر هوای ماشین

 

عمر مفید هر فیلتر هوا تا موقعی است که کثیف شده و مانع از ورود هوای تمیز و اکسیژن به درون موتور بشود. بهترین راه بررسی فیلتر های هوا این است که آن را به صورت چشمی کنترل کنید. رنگ تیره فیلترهوا به این معناست که عمرفیلترهوا به اتمام رسیده و باید نسبت به عوض کردن فیلتر هوا اقدام گردد.

ولی این تنها راه تشخیص اتمام عمر فیلتر هوای خودروی شما نیست بلکه آسان ترین راه ممکن می باشد، روش دیگر مراجعه به دفترچه راهنما اتومبیل می باشد که در آن موقع تعویض فیلتر هوا ذکر شده است. قابل ذکر است که این تایم با توجه به شرایط آب و هوایی و مقدار استفاده از اتومبیل تغییر می کند به طور نمونه در جاهایی که جاده‌ها خاکی می باشند و یا در شهرهایی که هوایی آلوده ‌تر دارند فیلتر هوای اتومبیل سریع تر از زمان موعد مقرر شده در دفترچه خودرو باید عوض شوند. بعضی افراد پیشنهاد می‌ کنند که می ‌توانید هم زمان با عوض کردن روغن موتور به ویژه در شهرهای آلوده اقدام به تعویض فیلتر هوای ماشین هم بکنید. در مناطق آلوده ‌تر و شرجی بدون توجه به تاریخ مصرف فیلتر می‌توانید بعد از هر 5000 کیلومتر اقدام به تعویض فیلتر هوای اتومبیل خود نمایید و در مناطقی که هوای آن تمیزتر میباشد بعد از هر 10000 کیلومتر باید فیلتر هوای اتومبیل را تعویض نمایید. به منظور آن که اطمینان حاصل کنید، توصیه می شود که هر 5000 کیلومتر، فیلتر هوای اتومبیل را تعویض کنید.

 

 

نحوه ی تعویض فیلتر هوای خودرو

فیلتر هوای اتومبیل در نزدیکی موتور اتومبیل در یک جعبه‌ مشکی رنگ قرار گرفته که در برخی از ماشین ها این جعبه به شکل مربع یا مستطیل می باشد. دسترسی به این جعبه بسیار آسان می باشد و شما قادر هستید فقط با باز کردن یک یا چند بست یا پیچ (با توجه به مدل اتومبیلتان و مدل فیلتر هوای استفاده شده در خودرو) به فیلتر هوا دسترسی پیدا کنید. هنگامی که می ‌خواهید فیلتر هوا را تعویض کنید بسیار مواظب باشید تا به سایر قطعات اتومبیل خود صدمه ای نزنید. بعد از آن فیلتر هوا را از محفظه خود خارج نموده، فضای محفظه را هم تمیز کنید و بعد ازآن فیلتر هوای جدید را به جای فیلتر قبلی در محفظه قرار بدهید. توجه داشته باشید که فیلترهوا به درستی در جای خود قرار بگیرد چرا که در غیر این صورت امکان دارد از درزهای کناری آن خاک وآلاینده و گرد و غبار وارد موتور اتومبیل شود و به آن صدمه بزند؛ همچنین امکان صدمه رساندن به دیگر بخش‌های موتور هم وجود دارد. خود محفظه فیلتر را هم از نظر ظاهری بررسی کنید تا شکستگی و ترک نداشته باشد، بعد از تعویض فیلتر هوا درب محفظه نگه دارنده فیلتر هوا را ببندید و پیچ‌ها و بست‌های آن را با دقت زیاد محکم نمایید. به همین آسانی و بدون آن که نیازی به مکانیک داشته باشید می‌توانید فیلتر هوا را خودتان عوض کنید.

بعضی اوقات هم می‌ توانید به وسیله باد مقداری از گرد و خاک و غباری که بر روی فیلتر هوا نشسته را رفع کنید و تا حد زیادی موجب بالا رفتن عمر فیلتر هوای خودروی خود شوید اما توجه داشته باشید که با تمیز کردن فیلتر هوا، گرد و غبار و ذرات آلاینده ای که با فیلتر هوا ترکیب شده‌ اند تمیز نمی‌ شوند و فقط گرد و غباری که بر روی فیلتر هوا نشسته پاک می شود و مواد باقی مانده کماکان تاثیر مخرب خود را نگه می دارند.

در هیچ موردی شست و شوی فیلتر هوا پیشنهاد نمی‌ شود. هر چند در بعضی مدل ‌ها امکان شستن فیلتر هوا وجود دارد اما در مدل ‌های کاغذی فیلترهوا کلا از بین می رود بنا براین، شست و شوی فیلتر هوا کار بی‌ نتیجه ای است. این نکته قابل ذکر است که وجود آلودگی ‌های گوناگون بر روی فیلترهوا موجب به وجود آمدن و شدید تر کردن بیماری آسم و آلرژی و حساسیت ها و بیماری‌های تنفسی و پوستی می گردد، در نتیجه بهتر است به جای شستن و تمیز کردن فیلتر هوا نسبت به تعویض آن اقدام نمایید. لذا با توجه به ارزان بودن و راحتی تعویض فیلتر، تعویض آن مقرون به صرفه ‌تر و راحت ‌تر می باشد.

 

انواع فیلتر هوا، فیلتر روغن، فیلتر کابین، فیلتر بنزین و روغن موتور و دیگر لوازم مصرفی خودرو با قیمت ویژه در سایت کارکالا

فروش ویژه 

به صورت عمده و تکی و ارسال به سراسر کشور

انواع فیلتر هوا ، فیلتر روغن ، فیلتر کابین و فیلتر بنزین تمامی خودرو ها

انواع ضد یخ، تیغه برف پاک کن، لنت ترمز و ...

انواع مکمل بنزین، اسپری و شوینده خودرو با کیفیت بالا

به صورت عمده و تکی و ارسال به سراسر کشور

مشتریان عزیزی که قصد خرید تکی دارند لطفا روی این لینک کلیک کنید:  www.carkala.com

دوستانی که قصد خرید عمده دارند لطفا جهت استعلام قیمت و مشاوره با شماره های زیر تماس بگیرند.

09124603033

02632203209

آدرس ما جهت خرید حضوری: کرج-بلوار هفتم تیر- خیابان کیانپور-ابتدای خیابان خراسانی - روبروی مرکز بهداشت - پلاک 123

 

#فیلترروغن#فیلترهوا#فیلترکابین#فیلتربنزین#صافی_بنزین#واسکازین#لنت_ترمز

#گیربکس#روغن_موتور#لاستیک#قیمت_فیلترروغن#باد_نیتروژن#فیلترهوافابریک

#قیمت_فیلترکابین#تست_تصادف#مرسدس_بنز#تهویه#سرویس_خودرو

#تعویض_فیلترروغن#اسپری_داشبورد#ارسال_رایگان#فروش_اینترنتی#تست_امنیت

#مکمل_سوخت#خرید_انلاین#خرید_اینترنتی#فیلترهوااسپرت



امتياز : نتيجه : 0 امتياز توسط 0 نفر مجموع امتياز : 0

بازديد : 83

نمايش اين کد فقط در ادامه مطلب براي قرار کد مورد نظر به ويرايش قالب مراجعه کنيد
برچسب ها : فیلتر هوا , تعویض فیلتر هوا , نحوه تعویض فیلتر هوا , روش تعویض فیلتر هوا , فیلتر هوای باکیفیت , قیمت فیلتر هوا , فیلتر هوای ماشین , فیلتر هوای خودرو ,

طراح قالب

مترجم قالب

جديدترين مطالب روز

فيلم روز

www.carkala.com